lördag 2 oktober 2010

Alla sorter, fulla glas

Det var förfest igår, hemma hos en klasskompis. Det var riktigt roligt och det kom mycket folk också. Dessvärre följde jag inte med flocken ut på nattklubben utan valde att gå hem istället. Dels berodde det på gamla föreställningar om att det alltid är tråkigt ute på krogen (vilket, till viss del, alltid har varit sant också) och dels berodde det på att jag helt enkelt inte var sugen. Jag hade druckit en flaska vin under kvällen, vilket för mig är något nytt och ovant. Vinet, alltså. Inte mängden. Jag kan så lite om vin att jag inte ens kan skilja på Bordeaux och ett rödvin.

Hur som helst, det sista vinet skulle prompt svepas, något som ledde till att magen inte kände så bra efter en stund. Jag mådde inte dåligt, men det var något som helt klart inte stod rätt till. Jag har dock fortfarande inte kastat upp något, så det kan inte vara det heller. Men det kan vara att jag inte hade ätit sedan mitt på dagen (vilket, just nu, är uppskattningsvis 22 timmar sedan), men jag är ingen expert på vare sig rusdrycker av druvsort eller metabolism, så jag låter det vara osagt. Kvällen var ändock väldigt, väldigt rolig och jag hoppas att flocken fick det ännu roligare på krogen. Jag gör gärna om det, om jag är välkommen.

Idag tar vi det bara lugnt; tvätt, städningen och eventuellt svampplockning. Jo, undertecknad överväger att självmant bege sig ut i skogen och plocka svamp. Världen måste ha stannat ...

Inga kommentarer: