tisdag 5 oktober 2010

Same procedure as last year

Då var det klart! Outfit:en till årets Halloweenparty är beställd och klar (bör dyka upp om en vecka eller så), men det blev kostsamt. Mer kostsamt än vad undertecknad hade kalkylerat med, men det är bara att innerligt hoppas att det beryktade talesättet "smakar det så kostar det" faktiskt också bär någon sanning med sig i sitt sköte.

Annars blir jag putt!

Men det blir en rolig fest, det är jag säker på. Förra året blev en toppenkväll och det är ju alltid roligt att få klä ut sig - även fast det kostar en slant. Och ju mer man lägger ut (i pengar alltså, inte i ... jaja, skit i det), desto snyggare blir det ju. Jag menar, det är ett stort steg från att måla sig som en clown i ansiktet med vattenfärger i femte klass till att bära de kläder jag nu har beställt. Dessutom satt inte vattenfärgerna så bra den gången, vilket är rätt logiskt om man tänker efter ty vattenfärger är inte ämnade för ansikten. Men jag tänkte inte efter den gången utan trodde bara att det var en riktigt bra idé.

Ungefär som nu. Fast nu sitter den ogenomtänkta delen i prislappen och inte i det praktiskt applicerbara, vilket inte riktigt är samma sak även om mönstret av att inte tänka igenom besluten ordentligt upprepar sig. Men om man blundar för problemet och tittar åt ett annat håll så borde det ju lösa sig av sig självt. Eller?

Jag undrar vad de andra skall klä ut sig till?

2 kommentarer:

matto sa...

trevligt, men varför inte skaffa en domän nu när de är gratis?

Daniel Sundström sa...

För att jag redan har en.