söndag 2 januari 2011

Zurück gekommen!

Operation Landsflykt har kommit till ända och med det är undertecknad också åter hemmavid. Dagen kommer att användas till att vila och låta kroppen återhämta sig medelst soff- eller datorläge (eller varför inte kombinera dessa?) och film och/eller senaste avsnittet av TNA Impact! som jag inte kunnat sett på grund av Operation Landsflykt.

Något direkt nyårsfirande blev det inte för undertecknad, men vad jag kan förstå så har vissa bekanta haft det lite roligare än de andra på den fest som anordnades på hemmaplan. Kanske behöver man trots allt inte sörja allt för hårt för att man själv inte var där ...

Det är som sagt nytt år och på TV har kanalerna och programmen haft svenskt mästerskap i årskrönikor och tillbakablickar och best of under året som gått - så det har med andra ord varit ett evinnerligt tjatande. Det fanns även flyktig tanke hos undertecknad att rätt detaljerat sammanfatta 2010 månad för månad i den här bloggen, men jag har ingen lust att hänga ut någon för vare sig något bra eller dåligt, så det blir inget med det. Det enda jag kan göra är att erbjuda er denna sammanfattning.

"Året började uselt och trots ansträngningar för att göra det bästa av situationen så blev det bara värre. Läxan blev att man måste vara två för att dansa. Under sommaren hade det ordnat upp sig och det mesta var klackarna i taket och årets andra hälft har varit helt lysande, även om läxan från årets början bekräftades återigen rätt tidigt. Den sista veckan var helt perfekt."

Frågor på detta?

2 kommentarer:

Henke sa...

Känns bra att fler än jag tycker att det gått lite hysteri i det här med att sammanfatta allt som sammanfattas kan bara för att det bytt år.

Dessutom så ska det planers, lovas, förändras det som planeras, lovas och förändras kan och bör. Bara eftersom det är ett nytt år.

Egentligen handlar det bara om att det är en annan siffra i årtalet i kalendern. Inget mer. Ändra och lova saker kan man göra ändå.. Det behöver man inget speciellt datum för att göra. Det blir lite av ett alibi... jag borde ändra detta, men jag spar det till nyår för då kan jag ha det som nyårslöfte (och underförstått slipper ta hand om det redan nu)

Daniel Sundström sa...

Jag håller med fullt ut. Nyårslöften har jag aldrig avgett några och kommer aldrig att göra det heller - och det här med nyårskrönikor och tillbakablickar känns bara tjatigt. Därför blev det en snabbversion här och inget mer.